piątek, 9 sierpnia 2013

Jak zaoszczędzić trochę miejsca w szafie?











Witajcie !!

Tak jak obiecywałam przyszedł czas na post o porządkach i o tym jak możemy szybko i tanio uzyskać trochę miejsca w szafie, garderobie i nie tylko. Ostatnio pisałam, że przyjechały do mnie zamówione na Allegro worki próżniowe, organizery i pojemniki. Dwa dni temu byłam też w sklepie i kupiłam dodatkowo jeszcze jeden pojemnik, który też ułatwi mi trochę życie.

Wpierw zacznę od worków próżniowych, które kupiłam na Allegro. Zamówiłam dwa rozmiary worków...jeden 50 x 60 cm i 60 x 110 cm. Ten ostatni worek jest trochę inny, ponieważ ma dodatkowo wieszak i służy do zmniejszania objętości n. kurtek czy płaszczy, które zajmują sporo miejsca w mojej szafie.

Cena takiego worka nie jest wysoka i wynosi około 2-10 zł ( w zależności od wielkości )






Każdy worek wyposażony jest w specjalny otwór zabezpieczony korkiem oraz zapięcie z boku na zatrzask jak torebeczki na śniadanie ; ) Dodatkowo w komplecie był uroczy zatrzask.

  1. Odkręcamy korek i wyjmujemy mały plastik
  2. Wkładamy ciuchy do worka
  3. Zapinamy otwór, w tej czynności pomoże nam dołączony klips
  4. Przykładamy rurę od odkurzacza do otwory i zasysamy powietrze
  5. Gdy skończymy szybko zabieramy rurę i zatykamy otwór małym plastikiem i szybko zakręcamy korek
  6. Gotowe !! ; )







Na pierwszy ogień poszły swetry, które są dosyć grube i puszyste. Na zimę w sam raz ale latem za dużo miejsca zajmują i niepotrzebnie się kurzą : ) Producent podaje też, że ciuchy się nie pogniotą i nie stracą swojej świeżości...zobaczymy co z tego wyniknie ; ) A tak wyglądała sterta przed zmniejszeniem...





Podzieliłam moją swetrową kupkę na dwie części, ponieważ jeden worek by tego nie pomieścił i nie można go było zapiąć. Dzięki temu, że podzieliłam swetry łatwiej też będzie zobaczyć co tam jest i w razie potrzeby wyciągnąć.




************************************************************************************








Najbardziej zaskoczyła mnie różnica przy ostatnim zmniejszaniu a mianowicie przy kurtkach i płaszczach. Do torby udało mi się zmieścić 2 płaszcze i 3 kurtki w tym jedną dość puszystą. Po odessaniu powietrza zamiast korka przykręca się mały plastikowy wieszak..chociaż wieszak to za dużo powiedziane...raczej plastikowy hak lepiej tu pasuje.

 I niestety po powieszeniu worka na drążku na drugi dzień spotkała mnie niemiła niespodzianka, ponieważ powietrze do worka wróciło.. ; / pewnie za ciężki worek był...



WOREK PRÓŻNIOWY Z WIESZAKIEM






ORGANIZER NA BUTY



Na Allegro zakupiłam też pokrowiec / organizer na 12 par butów. Na rysunku trochę ładniej wyglądało to i wydawało się, że jest bardziej sztywne.

Gdy poukładałam buty w przegródki i próbowałam podnieść..wszystko się poprzemieszczało w środku. Dlatego ten organizer nadaje się do trzymania go pod łóżkiem lub na dnie szafy / garderoby i ja też tak zrobiłam. Umieściłam w organizerze buty, które chwilowo często nie zakładam i te o które trzeba bardziej zadbać.

Dobrze, że folia / przykrywka jest na zamek i żaden kurz się nie dostanie do środka. Kolor też bardzo mi się podoba. Jednak za zbytnią elastyczność nie dam mu zbyt wielu punktów ; )





STOJAK NA PRZYPRAWY



Następnym gadżetem jest organizer na przyprawy, który kupiłam dwa dni temu...w sumie przez przypadek wpadł mi w oko ; )

W skład wchodzi 6 pojemników na przyprawy i stojak. Niestety nie było w zestawie naklejek i musiałam sama coś wykombinować i powycinałam napisy z saszetek przypraw.

Uważam, że taki sposób przypraw jest o wiele lepszy.. nie muszę przeszukiwać pojemnika z przyprawami 10 razy i wszystko ładnie wygląda.









KOSZYCZKI NA DROBIAZGI





Praktycznie całe wakacje spędzam na walizkach i nigdy nie mam czasu i nie opłaca mi się w pełni rozpakować, dlatego w łazience moje kosmetyki i akcesoria znajdowały się ciągle w podróżnych saszetkach...ale przyszedł czas i na nie!!

Nigdy nie mogłam nic znaleźć w tych saszetkach i przeglądałam je kilka razy zanim coś znalazłam. Dlatego zamówiłam te oto koszyczki, które jak się okazało ładnie wpasowały się w wystrój łazienki.  

W największym trzymam kosmetyki do demakijażu, kremy, peelingi i olejki do włosów, natomiast najmniejszym tusze do rzęs, pędzelki a w średnim pozostałe czyli korektory, puder i odżywkę do rzęs o której niedługo zapewne napiszę : )

Oczywiście są to podstawowe kosmetyki..reszta musiała wylądować w szufladach : )









I jak podobają się Wam moje sposoby na zaoszczędzenie miejsca nie tylko w szafie?
Znacie jeszcze jakieś triki i ciekawe organizery ? : )



Pozdrawiam
Monia;*


3 komentarze:

  1. takie worki próżniowe to fajna sprawa. ja zimowe swetry przechowuje w pudle :D a ten oragnizer na buty rzeczywiście mógłby być sztywniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zdobyć worki próżniowe... :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz !!!
Cieszę się bardzo z każdego komentarza. Lubię je czytać i odpowiadać na Wasze pytania. !! ; ))

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...