wtorek, 2 kwietnia 2013

Tajemnicza paczka...i olej










Dostałam jakiś czas temu wiadomość od portalu Uroda i Zdrowie, że zostałam wybrana do testów. Niestety Pani nie napisała co dostanę i w jakim konkursie wygrałam : ) Więc podałam adres i czekałam na niespodziankę.... i niespodzianka była. Oto co ukazało się moim oczom po otworzeniu paczuszki :






Jak widać na załączonych obrazkach w paczuszce był Olej Rzepakowy, shaker oraz książeczka o oleju rzepakowym i miły list. Wynikało z tego listu, że jest to  w ramach kampanii informacyjnej " Pokochaj olej rzepakowy". Poprzez tą kampanię chcą uświadomić jaki wpływ na nasze życie ma olej rzepakowy, do czego można go użyć oraz przed jakimi chorobami może nas uchronić : ) Została też utworzona strona internetowa na której wszystko jest dokładnie wyjaśnione---->OLEJ

Przyznam, że nigdy się wcześniej nad tym zbytnio nie zastanawiałam, ale postanowiłam wgłębić się w ten temat i porównać mój tradycyjny olej z olejem z paczki i znaleźć dla niego kilka zastosowań.

W paczce był też tajemniczy dla mnie Egg Shaker..jeszcze takiego nie miałam i nie widziałam, ale jak go zobaczyłam to z mamą nie mogłyśmy przestać się śmiać, ponieważ jest uroczy : D





Jak każdy shaker składa się z dwóch części, ale w środku ma plastikowe "coś" co ma ułatwiać rozdrabnianie jajek, mieszanie sałatek i dressingu, wygląda troszkę jak płetwa lub kość : )






ZASTOSOWANIE OLEJU RZEPAKOWEGO :

1. Naleśniki

Akurat, gdy obierałam paczkę byłam w trakcie robienie naleśników więc czemu by od razu nie wypróbować oleju rzepakowego? Na poniższym zdjęciu porównałam mój olej rzepakowy, który zawsze używam do naleśników z olejem z pudełka.

  • różnią się troszeczkę przejrzystością
  • zauważyłam razem z mamą, że nowy olej przy smażeniu ma bardziej delikatny zapach.
Poproszono też mnie o podawanie przepisów, więc to mój przepis na naleśniki..są dosyć puszyste i bardzo smaczne..polecam : P

Co potrzebne ?

  • 0,5 l mleka
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • mąka ( aż konsystencja będzie odpowiednia )
  • szczypta soli
  • no i olej do smażenia


Smacznego


2.  Sos tzatzyki z jajkami

Uwielbiam sos tzatzyki, ale robiony troszeczkę inaczej. Zazwyczaj dodaje się do niego ogórka, ale nie ja ; ) Do wymieszania sałatki i sosu użyłam mojego nowego Egg Shaker'a.

Po włożeniu do niego obranych jajek i kilku wstrząśnięciach otrzymujemy jajka w małych kawałeczkach, które będą idealne do sałatek : )







3.Wiosenna sałatka:

Jest wiosna ( przynajmniej w kalendarzu ) więc najwyższy czas na wiosenne sałatki. Ale nie ma to jak warzywa prosto z własnego ogródka, ale jak nie ma co się lubi, to się lubi to co się ma. : )

Przechodząc do sedna...zamiast wieczornej kanapki lub słodkiej przekąski...sałatka. W sklepach są różnego rodzaju mieszanki sałat dostępne. : )

Ja do mojej zazwyczaj używam :

  • łyżeczka oleju / oliwy z oliwek
  • łyżeczka octu
  • ulubiony zestaw przypraw
  • mieszanka sałat
  • pomidorki








Trochę informacji o oleju rzepakowym :






"Tłuszcze jako źródło energii

Głównym, obok węglowodanów, źródłem energii są tłuszcze, które powinny pokrywać około 30-35% całkowitego zapotrzebowania energetycznego. Tłuszcze nie tylko dostarczają organizmowi skoncentrowanej formy energii, ale także chronią przed utratą ciepła i wspomagają wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K. Ta ostatnia właściwość jest szczególnie istotna w przypadku mężczyzn, którzy z powodu większej przeciętnej masy ciała i większego udziału masy mięśniowej wykazują zwiększone zapotrzebowanie na witaminy."






Jak wiadomo zbliża się okres odchudzania przed wakacjami. Wszyscy wiemy, że ważny jest ruch i zdrowa dieta, ale co z tłuszczami? Jak je dobierać do diety?

"Oczywiście nie wszystkie tłuszcze są wskazane w diecie odchudzającej i na pewno chcąc zrzucić kilka kilogramów, należy dobierać je z głową. I przede wszystkim ograniczyć spożycie tłuszczów nasyconych (które podnoszą stężenie cholesterolu we krwi) na rzecz nienasyconych, takich jak kwasy omega-3 i omega-6. Agata Ziemnicka potwierdza, że w naszej diecie wciąż brakuje kwasów omega-3, które znaleźć możemy w rybach morskich, orzechach i olejach roślinnych. Dlatego też dobrym składnikiem diety jest olej rzepakowy, zawierający duże ilości omega-3 i aż dwa razy mniej tłuszczów nasyconych niż oliwa z oliwek czy olej słonecznikowy. Warto więc polać nim sałatkę warzywną czy dodać go do smażenia lub pieczenia. Co więcej, rzepakowy odsącza się po smażeniu tak łatwo, że potrawy na nim przygotowane mają od 5 do 10 proc. mniej kalorii niż smażone na innym oleju."






Już wiemy, że dobrze dobrana dieta pomaga w utrzymaniu dobrej figury. Wiadomo też, że tłuszcze mają zbawienny wpływ na naszą cerę.

"Od zewnątrz i od wewnątrz: olej rzepakowy stosowany może być dwojako. Oczywiście używamy go głównie w kuchni do smażenia i pieczenia, niemniej jednak warto wiedzieć, że jest on stosowany także w kosmetyce. Wiele preparatów pielęgnacyjnych (kremów, balsamów) wykorzystuje olej rzepakowy jako bazę. Żeby przekonać się na własnej skórze o jego kosmetycznych właściwościach, wystarczy samodzielnie przygotować maseczkę z olejem rzepakowym, która doskonale nawilży i odżywi skórę. Przez wzgląd na neutralność zapachową olej rzepakowy nieinwazyjnie, acz skutecznie wzbogaci każdy domowy kosmetyk. "

"Witamina młodości: olej rzepakowy jest też bogaty w witaminę E, którą nie na darmo zwie się witaminą młodości. Ma ona działanie przeciwutleniające – chroni komórki przed uszkodzeniami czynionymi przez wolne rodniki."




Pozdrawiam !!
i zaciekawionych akcją odsyłam tutaj -->OLEJ

Monia ;*




4 komentarze:

Dziękuję bardzo za każdy komentarz !!!
Cieszę się bardzo z każdego komentarza. Lubię je czytać i odpowiadać na Wasze pytania. !! ; ))

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...