poniedziałek, 8 marca 2021

Dla miłośników gór i podróży. Moja relacja z urlopu.

Wszystkiego najlepsze z okazji dnia kobiet!!! Bądźmy silne i zdobywajmy szczyty nie tylko gór !!

W piątek pisałam Wam o naszej zimowej wyprawie na Śnieżkę KLIK, dzisiaj przyszedł czas na kolejną część relacji. Do Karpacza przyjechaliśmy na 3 noce ( a chętnie zostałabym tam o wiele dłużej). Nocowaliśmy w miłym domku SELA bardzo blisko szlaków górskich oraz 3 min pieszo od centrum. Widok mieliśmy na piękny las oraz Śnieżkę. Szkoda, że codziennie nie można się tak budzić, chociaż pewnie wtedy człowiek by tak tego nie doceniał.

1 Dzień

Zakwaterowanie mieliśmy od 14:00 więc w pierwszej kolejności na rozgrzewkę pojechaliśmy zwiedzić zamek Chojnik. Trasa przez Park Narodowy jest bardzo malownicza i jeden szlak nawet jest przyjazny dla rodzin z małymi dziećmi. Sam zamek jest wart zwiedzenia zwłaszcza ze względu na widoki oraz historię Kundegundy.

Zwiedziliśmy też zaporę w Karpaczu oraz pobliski stok narciarskiWieczorem spotkaliśmy się moją przyjaciółką i wybraliśmy się na grzane wino : )

2 Dzień

To praktycznie od rana do wieczora Śnieżka- > KLIK

3 Dzień

Wykorzystaliśmy pogodę aby zwiedzić Karpacz oraz zdobyć mały szczyt miejscowy czyli Karpatkę. Trasa wiedzie przez piękny las a po drodze spotkaliśmy czarną wiewiórkę, której nigdy jeszcze nie widziałam. Ze szczytu można zobaczyć prawie całe pasmo gór oraz skocznię narciarską.

4 Dzień

Po opuszczeniu hotelu postanowiliśmy udać się jeszcze do Szklarskiej Poręby. Jakoś nie mogliśmy tak szybko wyjechać z gór. Na miejscu udaliśmy się nad wodospad Szklarki, chybotek oraz cudowny punkt widokowy Golden View. Trasa tam była dość błotna i to w górę więc powrót był dość śliski, na szczęście obyło się bez upadku. Polecam bardzo ten punkt widokowy, jest bardzo słoneczny a na miejscu widzimy prawie wszystkie szczyty.

CHOJNIK

KARPACZ

ŚNIEŻKA

KARPATKA

SZKLARSKA PORĘBA

Jak wygląda życie w Karpaczu? Restauracje są otwarte, jednak większość działa tylko na wynos. Straż miejska przymyka oko na osoby jedzące posiłki czy pijące napoje w ogródkach przy restauracji. Szlaki wybieraliśmy mniej uczęszczane, ponieważ chcieliśmy uniknąć tłumów. Zapytaliśmy się chłopaka sprzedającego oscypki ( a raczej serki przypominające oscypki ) czy jest więcej ludzi po otwarciu hoteli? Uznał, że jest tyle samo osób niezależnie od hoteli. Na stokach w godzinach promocji trzeba było 30-40 min stać w kolejce na wyciąg a zjazd trwa 2-3 min....

Jeżeli macie jakieś pytania dajcie znać.

-------------------------

INSTAGRAM -> KLIK

Monika

1. Piękne miejsca :) I dobrze że straż miejska siedzi cicho, bo ludzie po takich wycieczkach są bardzo głodni, a jak głodni to źli :D

2. Ale masz dziewczyno energię i zapał !

1. Dziękuję, nie jest łatwo, ale lubię się fizycznie zmęczyć, żeby odciąć się od problemów na chwilę : )

3. Piękne zdjęcia! W Karpaczu jeszcze nie byłam, a bardzo bym chciała bo lubię góry. Na razie jednak nie mam ani możliwości wyjechać, ani nie bardzo chcę, szczególnie w miejsca gdzie teraz jest więcej ludzi ;) Ale oby w końcu było lepiej i by wakacje były takie jak kiedyś :)

1. Polecam wynająć własny domek lub pokój z kuchnią, wtedy dość mocno ograniczymy ryzyko ; ) Jednak aby w pełni korzystać z zalet hoteli czy atrakcji trzeba będzie pewnie jeszcze poczekać.

4. ja jestem totalna góromaniaczka:) kocham góry od 11 roku życia i zawsze jestem tam minimum dwa razy do roku, czasem i cztery jak da radę:D

1. Ja chyba dopiero w tym roku złapałam bakcyla i mega pozytywnie mnie nastawiają góry. : )

2. w górach się odnajduje swoją wewnętrzną siłę:)

5. Ależ tam pięknie. Od dawna próbuję namówić męża na wypad do Karpacza, ale zawsze kręci nosem i woli Zakopane. Będę musiała pokazać mu te zdjęcia, może wreszcie się przekona do tego miejsca.

1. Pokaż na pewno ! Mam nadzieję, że uda się przekonać: )

6. Ostatnio mam taką ogromna chęć na urlop :D Swój jednak planuję dopiero na lipiec. Może coś wcześniej na majówkę. Chciałabym gdzieś wyjechać. Mam nadzieję, że znów nam nie namieszają ..:) Piękne widoki!

1. Też trzymam za to kciuki, że na majówkę nie zrobią psikusa i nie zamkną hoteli znowu : )

7. Byłam tylko na śnieżce kiedyś i w Szklarskiej, ale widzę że jeszcze jest wiele wspaniałych miejsc do zwiedzania. Szczerze zazdroszczę takiej wyprawy, to jest dla mnie póki co takie odległe marzenie

1. Jest wiele miejsc !Lubię właśnie czytać blogi i na nich znajdować miejsca niekoniecznie jeszcze przez wszystkich odkryte ; )

8. Cieszę się, że miło spędziłaś czas. Piękne zdjęcia :)

9. Uwielbiam góry, piękny widoki;)

10. ale super widoki <3 to musiał być świetny wypad :) zazdroszczę :)

11. Szklarska jest jednym z moich ulubionych miejsca na ziemii <3 a Sniezka... mam juz w glebokich planach, by sie tam wybrac :D ale ja jednak postawie na spedzenie tam letnich wakacji. pozdrawiam!

1. Latem na pewno wejście tam będzie przyjemniejsze : ) Trzymam kciuki : )

12. Wow, ale piękne widoki. Jestem fanką podróży, więc uwielbiam takie zdjęcia. Bardzo miło mi się je oglądało :)

13. Mam nadzieję, że solidnie odpoczęłaś :))

14. Jakie piękne widoki! Ja swój urlop zaplanowany mam na początek kwietnia, ale razem z Narzeczonym planujemy zwiedzić Trójmiasto :)

1. Kwiecień to super czas na Trójmiasto : ) Mam nadzieję że wyjazd się uda ; )

15. Oki od kilku lat marzy się wypad w góry. Normalnie nawet teraz bym wszystko rzuciła i gdzieś wyjechała na kilka dni :)

Widzę, że Twoja wycieczka była bardzo udana :) Wspaniale :)

1. I w sumie trochę tak zrobiliśmy patrząc jak znajomi chodzą po górach w śniegu : ) haha

16. what a beautiful place, i want to go there
    great post!Like your blog, thank you for sharing.
    (づ ̄3 ̄)づ╭❤~
    luxhairshop men wig
    These contents have greatly helped me.

17. Ach, co za widoki :) Kocham góry i marzę już o jakimś wyjeździe :)

18. Na Chojniku byłam lata temu, może pora tam wrócić :)

1. Ja chyba w podstawówce, ale już nic z tego nie pamiętam nawet ; )

19. Cześć.
    A co z wilkami?
    Podobno teraz grasują tu i tam.

1. Teraz prędzej spotka się wilka w mieście niż w lesie w górach. Praktycznie żadnej zwierzyny bo też dużo ludzi.

20. Odwiedziłaś miejsca, które znam i lubię :) Ja w góry jeżdżę wiosną i latem, dlatego cieszę się, że już niedługo będzie ciepło i będę mogła do tego wrócić :)

21. Jaki super urlop, zazdroszczę bardzo, bo uwielbiam góry :)

22. Mega zazdroszczę urlopu 🤩 piekne zdjęcia

23. Fajnie aktywnie spędziłaś ten urlop :) w większości tych miejsc sama miałam okazję je zwiedzać i chociaż nlja jestem "team morze" to fajnie czasem dla odmiany wychodzić się po górach 😉

24. Dolny Śląsk jest bliski mojemu sercu :D Chciałabym się tam wybrać, kiedy to będzie możliwe :)

Dziękuję bardzo za każdy komentarz !!!
Cieszę się bardzo z każdego komentarza. Lubię je czytać i odpowiadać na Wasze pytania. !! ; ))