poniedziałek, 25 stycznia 2021

Polskie góry pierwszy raz zimą. Wyprawa na Śnieżkę.

 


Osoby, które mnie dobrze znają wiedzą, że długo na miejscu nie usiedzę i z chęcią jak jest tylko okazja to uwielbiam "gdzieś pojechać". Tym razem nasza spontaniczna wycieczka jednodniowa padła na Karpacz. Śniegu dzień przed wyjazdem dużo tam spadło a na niedzielę zapowiadali idealną, ale mroźną pogodę na wyjście w góry. 

Po spakowaniu wszystkich potrzebnych gadżetów i ciuchów wyruszyliśmy w trasę do Karpacza. Naszym głównym założeniem było wyjście po prostu na przyjemny spacer w stronę Śnieżki. Przeanalizowaliśmy dokładnie bezpieczne szlaki, pomogła nam w tym aplikacja MAPY.CZ, którą Wam bardzo polecam. Są naniesione na niej wszystkie szlaki, dzięki niej na pewno nie zgubimy się i znajdziemy idealny szlak dla nas.

Nie udało nam się dotrzeć na sam szczyt, jedynie do Schroniska Strzecha Akademicka, ale widoki w czasie naszego spaceru były obłędne! Co chwilę powtarzałam, że tu jest pięknie i czułam się jak w krainie lodu. Wszystko wyglądało na takie nietknięte i delikatne. Nigdy wcześniej nie widziałam takiej zimy w górach.

SZLAK:

- Wyruszyliśmy ze Świątyni Wang głównie niebieskim szlakiem
- Przed samym wejściem do Parku kupiliśmy kijki i to była najlepsza decyzja tego dnia. Nie wiem jak ludzie mogli sobie poradzić na tym szlaku bez nich.
- Było dużo śliskich miejsc zwłaszcza z powrotem. Dużo ludzi wybrało powrót a dokładniej zjazd z jabłuszkiem aż na koniec szlaku. Przez to droga była dość śliska i kijki były niezbędne
 - Na trasie minęliśmy na prawdę tłumy ludzi !! W tym też rodziny z małymi dziećmi a nawet takimi bobasami. To chyba było trochę nieodpowiedzialne, bo nie była to w 100% bezpieczna trasa dla takiego maluszka

RESTAURACJE I HOTELE


- Dzień po powrocie widziałam reportaż w TV o Karpaczu i otwartych restauracjach od poniedziałku. Tak naprawdę były one otwarte wcześniej, nawet nie kryły się one zbytnio z tym i wystawiali szyld " otwarte zapraszamy do środka do stolika"
- Pod hotelami było dużo samochodów z obcymi rejestracjami
- Ludzi na ulicach całkiem sporo było
- Dla osób, które wybrały się spontanicznie i chciały by jednak nocować i coś zjeść na pewno nie było żadnego problemu
- Czy schroniska są otwarte ? I tak i nie :) Można było coś kupić na zewnątrz a później wejść do środka dziwnym wejściem i tam się zagrzać i skorzystać z toalety. Polak potrafi obejść każde prawo


Zapraszam do fotorelacji, dajcie znać czy też byliście niedawno w górach? Czy udało Wam się skorzystać z zimowej pogody?




















Monika :)

40 komentarzy:

  1. o ludu wszelaki:D czemu mnie nie zabraliście?:D kocham góry^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Za górami nie przepadam ale widoki są nieziemskie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś wolałam morze ale w tym roku góry mnie urzekły:)

      Usuń
    2. Ja w górach źle się czuję, ze względu na wysokości. Ale piękne są, tego nie można im zabrać :)

      Usuń
    3. O to szkoda:( mi trochę ciężej się oddychało ale to już problem po koronawirusie chyba bo wcześniej nie było problemu.

      Usuń
  3. Piękne widoki, wolę jednak je oglądać na ekranie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne widoki! Nigdy nie byłam w górach zimą;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieliście przecudowne widoki :) Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham góry, byłam na Śnieżce dwa razy, ale zawsze latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem na pewno przy dobrej pogodzie spacer jest przyjemniejszy:) ja ostatnio w podstawówce byłam :)

      Usuń
  7. Śnieżka nie jest niestety na moją kondycję :( Ehh, widoki piękne! Pozazdrościć takiego wypadu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam i niestety szczytu nie zobaczyliśmy ale warto nawet na przyjemny krajoznawczy spacerek się wybrać. Mówiłam sobie skoro to dziecko co ma 7 lat i mnie mija daje radę a ja nie ? Hahah

      Usuń
  8. My to rzadko wybieramy się w góry zimą, chyba musimy zmienić zdanie bo widoki są bezcenne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj warto :) nawet najprostszy szlak wybrać:) świetna atrakcja :)

      Usuń
  9. W górach byłam raz-latem. Przepiękne zdjęcia! Te widoki robią niesamowite wrażenie. Muszę się kiedyś wybrać rodzinką w góry zimową porą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie to dużą atrakcją nie tylko dla dzieci:) i odpoczynek od miasta

      Usuń
  10. Wow the views are amazing! I love these photos :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z jednej strony łamanie prawa ale z drugiej ludzie muszą z czegoś żyć. To straszne co sie dzieje mam nadzieje że szybko sytuacja sie ułoży. Zdjęcia i widoku kuszą do tego by tam być <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, z jednej strony człowiek to wszystko rozumie.
      Oj tak aż chce się tam wrócić:)

      Usuń
  12. Widoki przepiękne, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widoki faktycznie zapierają dech w piersiach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Marzą mi się góry! Ostatnio byłam tam z milion lat temu. Jedynie jestem trochę tchórzem i boję się tych wszystkich szlaków, wspinaczek przez co zastanawiam się, czy w ogóle powinnam się tam wybierać. Chociaż dla tych widoków warto <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wybrać łagodny szlak. Trzeba pamiętać, że zawsze można zawrócić: )

      Usuń
  15. Przepiękne zimowe widoki :D Super zdjęcia!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. jestem zachwycona tym klimatem! wyprawa byla na pewno bardzo meczaca, ale jaka satysfakcjonujaca :) zazdroszcze, zazdroszcze i jeszcze raz zazdroszcze!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zima w górach jest taka magiczna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze zazdroszczę :) W góry zimą to jest wyprawa. Byłam latem kiedyś na śnieżce i zakochałam się w Samotnej :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz !!!
Cieszę się bardzo z każdego komentarza. Lubię je czytać i odpowiadać na Wasze pytania. !! ; ))

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...