piątek, 28 września 2012

Aby włosy nie wypadały !!

Hej !!!

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moim sposobem na wypadanie włosów !! Pewnie wiele z Was ma lub miała ten problem. Mi zdarzało się to dość często np. po silnym stresie ( np. po sesji egzaminacyjnej) oczywiście nie od razu ale po około 2-3 miesiącach ( Tak mi powiedziała pani dermatolog)
Duży wpływ na wypadanie moich włosów miało złe odżywianie się ( ahh to życie studenckie;P )

Rok temu poszłam do dermatologa, ponieważ byłam przerażona ilością wypadających włosów...wystarczyło, że przeczesałam je raz a szczotka / grzebień były pełne włosów. Na szczęście przypisała mi cudowną kurację...a oto ona :

Jest to szampon i tonik firmy Novoxidyl
                                                             Szampon:                                                   
  • Zapach- jest prawie niewyczuwalny...troszkę taki apteczny zapach ; )
  • Konsystencja-typowa dla szamponów, biała lekko kremowa


  • Sposób użycia- pani dermatolog dobrała sposób użycia specjalnie dla mnie. Mi kazała w pierwszym miesiącu myć nim głowę co drugi dzień a w kolejnym miesiącu co trzeci. Kuracja trwa około 3-4 miesięcy. Zależy to od tego po jakim czasie włosy przestaną nam wypadać ; )
                                                      Tonik:                                           
  • Sposób nakładania- jest on w sprayu i używamy go w następujący sposób-> produkt stosujemy bezpośrednio na skórę głowy. Psikamy i wmasowujemy w skórę. Używamy około 10 psiknięć na głowę ; )



  •  Moja ocena- po około miesiącu zauważyłam pierwsze efekty. Widziałam, że mniej już mi wypadają włosy a na koniec kuracji czułam, że mam o 50% więcej włosów. Ich wygląd też znacznie się poprawił.      5 /5
  • Sądzę, że aby uzyskać 100% efekt należy stosować szampon + tonik. Nie wiem czy użycie samego szamponu by pomogło

  • Dostępność- w aptekach i drogeriach
  • Cena- Szampon 20-23zł / 200ml a tonik około 30zł / 60 ml
  • Novoxidyl  <--- Tutaj możecie o tej linii więcej poczytać ; )
  • Należy pamiętać o systematyczności !!!!

 Witamina B

Kolejną ważną rzeczą przy dbaniu o włosy jest nie tylko wzmacnianie ich od zewnątrz, ale też od wewnątrz !!
Postanowiłam troszkę poczytać i po lekturze stwierdziłam, że muszę uzupełnić witaminę B w moim organizmie ; )

A teraz trochę o tej witamince :
  • Informacje ogólne o witaminie
    Witamina B1 zwana jest tiaminą lub czynnikiem przeciw beri beri. Jest rozpuszczalna w wodzie i ma istotne znaczenie w procesach oddychania tkankowego, głównie w przemianie węglowodanów. Przyspiesza gojenie się ran i wykazuje właściwości przeciwbólowe. Witamina ta bierze również udział w procesie przemiany węglowodanów i tłuszczów, a także wspomaga nasz apetyt i jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie ludzkiego serca i mięśni.
  • Wpływ witaminy B1 na włosy
    Wszystkie witaminy z grupy B są bardzo ważne dla naszych włosów. Biorą one udział w procesie dostarczania składników odżywczych, do nich. Poza tym decydują one również o tym jak pracują nasze gruczoły łojowe, jeżeli w zbyt dużej ilości wydzielają sebum (łój), to włosy stają się przetłuszczone i tracą swój estetyczny oraz elegancki wygląd.
  • W jakich produktach znajduje się witamina B1?
    W naszym kraju głównym źródłem witaminy B1 są: produkty zbożowe, wędliny, mięso (zwłaszcza wieprzowina) oraz rośliny strączkowe – groch i fasola. Warto wiedzieć, że witamina B1 gromadzona jest głównie w wewnętrznych warstwach zbóż, co oznacza, że traci się jej dużo podczas procesów technologicznych. Z tego też powodu pieczywo ciemne jest znacznie lepsze niż pieczywo jasne. Jeszcze jednym ważnym źródłem tej witaminy są drożdże oraz ciasta na nich wypiekane.
  • Skutki niedoboru:
  1. zaburzenia czynności centralnego układu nerwowego: uczucie osłabienia, zmęczenie, oczopląs, zaburzenia pamięci, koncentracji, depresja,
  2. niewydolność krążenia: przyspieszona akcja serca, powiększenie wymiarów serca, obrzęki kończyn górnych i dolnych,
  3. zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego: utrata łaknienia, nudności, wymioty, biegunki, bóle brzucha, brak apetytu, spadek wagi.


Jakie Wy znacie sposoby na wypadające włosy ??

Aby włosy rosły zdrowo !!!

Monika ; *

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za każdy komentarz !!!
Cieszę się bardzo z każdego komentarza. Lubię je czytać i odpowiadać na Wasze pytania. !! ; ))

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...